New Zealand - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Therese Wetzer - WaarBenJij.nu New Zealand - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Therese Wetzer - WaarBenJij.nu

New Zealand

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

12 November 2016 | Nieuw Zeeland, Picton

Al weer bijna 4 weken in NZ.
Even een kort terugblik van de eerste paar weken. Na een goede vlucht eindelijk gearriveerd in Auckland. Bij de touchdown werd ik toch wel even emotioneel eindelijk na 36 jaar weer terug in mijn tweede thuisland. Het is gek maar het voelt ook als thuiskomen. Er is een behoorlijke rij op weg naar de douane. Om 6.00 p.m. Geland in Auckland om 845 p.m. Bij de douane niet normaal. Wat de “customs” betreft nog niets veranderd, iedereen moet langs “anything to declare”. In het vliegtuig maar netjes mijn outdoor gear gemeld! (Wandelschoenen) en dhr van customs vroeg of ik ze had schoongemaakt! (Tuurlijk, ik veeg altijd mijn voeten voordat ik naar binnen ga)
Eindelijk kan ik mijn broer en Anne omarmen, huh waar zijn ze? Daar zie ik mijn oudste broer, Hans. Anne was naar de auto gegaan in de veronderstelling dat er een communicatie fout was, mijn text berichten waren niet aangekomen, gelukkig zag ik ze nog net op tijd! Het was alsof is gisteren was vertrokken vanuit NZ om in Nederland te gaan trouwen. Het is gek maar het voelt werkelijk ook als thuiskomen.
De twee weken alleen zijn gevuld met bijpraten down memorylane te gaan enz. Gelukkig geen last van jetlag.
De eerste ochtend van Point Chevalier, waar Anne woont, naar Westmere gelopen, zo’n km of 3. Mijn broer keek wel raar op want idd in NZ wordt alles maar dan ook alles met de auto gedaan. Natuurlijk zijn er dingen veranderd, er is internet! Je kan ook geld uit de muur trekken! en met de pin betalen maar in de buurt is er niet veel veranderd ik wandelde zo naar 33 Fifestreet. Ons huis staat er prachtig bij, verkocht voor 35.000.- dollar nu bijna 2 miljoen dollar waard. Sommige dingen zijn veranderd!
Daarna de bus naar Town, langs de bekende route, Ponsonby (voortaan heel hip met barretjes en restaurants), Karangahaperoad, (ook al hip!) Queenstreet (vroeger de winkelstraat van Auckland)lag er rommelig bij, er wordt veel aan de weg gewerkt, er zijn weinig echte Kiwi’s te vinden. 246 waar ik altijd met mijn moeder ging lunchen op vrijdag in mijn pauze van Sydney Woodroffe & Sons is weg, Farmers is downsized. Dus ook hier het eea veranderd.
De eerste twee weken veel kennissen opgezocht. Wat heerlijk om met iedereen gewoon even bij te praten Met Elly naar Papatoetoe, Mangere waar ik voor het eerst naar school ging en waar we lang gewoond hebben toen we in NZ aankwamen.
Hier is er wel veel veranderd, veel sections zijn “subdivided” Dus ons huis in Royton Ave herkende ik bijna niet. De emigranten hostel is er nog steeds, nu in gebruik voor vluchtelingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Therese

Actief sinds 11 Nov. 2016
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 1369

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

15 Oktober 2016 - 28 November 2016

Home trip NZ

Landen bezocht: